"Afrika het n spatie" - Reisverslag uit Rooiels, Zuid-Afrika van Marjoleine Roon - WaarBenJij.nu "Afrika het n spatie" - Reisverslag uit Rooiels, Zuid-Afrika van Marjoleine Roon - WaarBenJij.nu

"Afrika het n spatie"

Door: Marjoleine van Roon

Blijf op de hoogte en volg Marjoleine

14 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Rooiels

-- Stukje wat ik gisteravond heb geschreven --

Vandaag ben ik aangekomen in Zuid-Afrika. Op het moment dat ik dit schrijf, lig ik op een campingbedje omdat er gasten in de B&B zijn maar ik lig best lekker ;-)

Vanochtend om ongeveer 5:45u zijn we van huis weggegaan, het afscheid van papa en mama verliep gelukkig goed en er zijn geen tranen gevallen. Op Schiphol achter de douane kocht ik mijn favoriete luchtje 'Jimmy Choo' en om 8:15u mocht ik al boarden. Helaas had het vliegtuig wel wat vertraging en vertrok ik ipv 10:05 pas om 10:45u.

Aan boord van de KLM werden we super goed verzorgd, we kregen 2 keer maaltijden inclusief ijs en vers fruit als toetje. De eerste maaltijd at ik Indonesische kip met rijst en sajoer boontjes. Toen we bijna gingen landen kregen we nog een soort pizza'tje met een pastasalade erbij. Tussendoor kregen we ijs en nootjes met drinken erbij.

Het 11,5 uur vliegen is me eigenlijk reuze meegevallen. Heb lekker filmpjes en series gekeken en wat gelezen. Ik kon zelfs Gooische Vrouwen en Divorce kijken, dus ik was helemaal gelukkig ;-)
Rechts van me zat een Nick Schilder look-a-like maar ik kon het helaas niet maken om een foto te schieten.

Toen ik landde op Capetown Airport kon ik nauwelijks geloven dat ik er echt was! Zo onwerkelijk! Met de bagage ging het gelukkig best snel, en ook het visum stond zo in m'n paspoort. Toen ging ik door de deuren en zag ik Rennie en Keith, we reden naar huis via bergen en langs de zee. Onderweg kwamen we ook nog sloppenwijken tegen.

Mijn fantasie sloeg al wel een beetje op hol omdat ik in Afrika ben. Zo liep er een hond langs de weg dacht ik dat het een baby Okapi was... Achja je moet wat he. Heb in ieder geval wel lol om mijn eigen gekke gedachtes.

De titel is een zin die mijn oom gisteren zei "Je zal merken dat Afrika het n spatie" en als je er goed over nadenkt, spatie = ruimte, dus Afrika heeft ruimte! Heel anders dan in Nederland.

Nou dat was het voor nu, jullie horen van mij XXX

  • 14 Maart 2014 - 10:55

    Paula Geilvoet:

    hoi meid wat is het tijdsverschil daar????? goede reis meid xxx

  • 14 Maart 2014 - 11:33

    Martine Van Roon:

    We vinden het heel leuk om je blog te lezen. Zo kunnen we goed lezen wat je allemaal doet in zuid-afrika. Veel plezier:-)

  • 14 Maart 2014 - 11:47

    Otto Van Roon:

    Leuk je even gezien te hebben op skype. Geniet ervan en wens rennie en keith daar ook veel plezier van ons.
    Weet je wat ik me afvraag ga je daar ook nog koken? Of ga je daar lekker eten bij hun kreeften van de grill??

  • 14 Maart 2014 - 13:05

    Birgitta:

    Leuk, leuk, leuk!!!! En geniet!!! Dikke kus van ons drietjes!x

  • 14 Maart 2014 - 13:52

    Clara Henkes:

    Ah, wat fijn dat je goed aangekomen bent in Zuid-Afrika! En dat de reis - op de vertraging na - goed verliep :) Maak veel foto's! Ik ben benieuwd hoe het daar is. Veel plezier! Veel liefs

  • 14 Maart 2014 - 15:33

    Marjoleine Van Roon:

    Thanks allemaal!
    Nee pap, rennie is allergisch voor kreeften! En ze weet dat de van Roons niet van vis houden :-) hahaha
    Misschien ga ik nog wel een keer koken, dat is wel leuk. leuk jullie ook gezien te hebben xxxx marjoleine

  • 15 Maart 2014 - 02:55

    Laurens:

    Hey Marjoleine. Wat schrijf je leuk. Je zal wel een hoop leuke en nieuwe ervaringen opdoen. We kijken uit naar je volgend verhaal. Hier mis je nietshoor. groetjes Clau en Lau

  • 15 Maart 2014 - 11:32

    Monique:

    Leuk Marjoleine, de vlucht is goed verlopen en de eerste indrukken zijn opgedaan. Ik kijk al uit naar je volgende blog vol belevenissen. :)

  • 15 Maart 2014 - 19:02

    Madzy Rijstenbil:

    Hoi Marjoleine,
    Wat leuk om je eerste ervaringen te lezen. Volgens mij krijg je het daar super en wil je niet meer terug.Lekker weer en een mooie omgeving, wat wil je nog meer. Geniet ervan meissie!! Dikke knuffel van ons. Doeiiiiii

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Rooiels

Zuid Afrika

Van 13 maart tot 7 april ga ik naar Zuid-Afrika!

Recente Reisverslagen:

08 April 2014

Back at home

04 April 2014

Time flies..

30 Maart 2014

Back on track

27 Maart 2014

14 days in Afrika

27 Maart 2014

14 days in Afrika
Marjoleine

Actief sinds 07 Maart 2014
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 6615

Voorgaande reizen:

13 Maart 2014 - 07 April 2014

Zuid Afrika

Landen bezocht: