Bontebok - Reisverslag uit Swellendam, Zuid-Afrika van Marjoleine Roon - WaarBenJij.nu Bontebok - Reisverslag uit Swellendam, Zuid-Afrika van Marjoleine Roon - WaarBenJij.nu

Bontebok

Door: Marjoleine van Roon

Blijf op de hoogte en volg Marjoleine

22 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Swellendam

Een paar rustige dagen achter de rug in het Bontebok Park. We zijn hier nu sinds dinsdag en morgen gaan we verder reizen door Zuid-Afrika. We gaan de 'Garden Route' doen, dat is een route langs de kust waar ook oa. National Parken bij zijn aangesloten en waar veel natuur is. Ik ga ook nog op safari :-) Sinds donderdag is het heeeel druk in het park, dat komt omdat het gisteren een feestdag was in Zuid-Afrika dus iedereen heeft een lang weekend. Ook is mijn nicht Jean gekomen om ook te kamperen, ik had haar nog nooit gezien, echt een heel raar idee dat we familie zijn. Normaal groei je op met (in mijn geval) nichtjes en die zie je op verjaardagen etc. maar haar heb ik nog nooit gezien! Het klikt gelukkig goed dus dat is mooi.

Het is hier nu een stuk warmer dan eerst, ik denk rond de 30 graden. Gisteren en vandaag hebben we heerlijk gezwommen in het meer bij de camping, dat is super lekker want in deze hitte kan je wel wat verkoeling gebruiken. Ik ben zelfs helemaal naar de overkant gezwommen terwijl ik het normaal haat om te zwemmen in zee/meer/rivier waar je niet weet wat voor raars er onder je voeten zwemt. Een overwinning dus ;-) Helaas zijn mijn knieen verbrandt, en dat doet zeeeer.

Het kamperen bevalt me tot nu toe heel goed! Ik had het nog nooit gedaan maar I like it. Het voelt een beetje alsof je op kamp bent, zo spannend. 's Avonds ga ik met mn zaklamp naar de douches en daarna kruip ik in mn tentje. Hahaha. Maar toch zou zelf niet willen kamperen, in Nederland regent het of whatever en dat lijkt me niet zo leuk. Hier is het tenminste elke dag mooi weer en 's nachts is het lekker koel. (Soms zelfs koud, ik slaap met een trui en sokken aan)

Elke avond houden we een 'braai', dat is Afrikaans voor barbecue. We eten lekker vlees met brood en sla enz. Daarna zitten we nog lekker buiten tot het koud wordt en dan gaan we richting tent.

Hier op de camping lopen ook veel schildpadden, een paar dagen geleden lag er een dode op zijn rug. Zo zielig! Hij was helemaal uitgedroogd en de print van zijn schild was er af gevallen, ik heb een stukje meegenomen voor in mn plakboek. Vond het een beetje hypocriet maar oke, hij was toch al dood en het lag ernaast.

Verder heb ik niet zoveel te vertellen, ik ben al aardig bruin, dus ik denk dat ik terug kom als een neger. :-) Ik zal ook nog een paar foto's toevoegen dan hebben jullie een idee van hoe het hier is. De meesten staan helaas op mn telefoon en die kan ik niet op de computer zetten. :-(

XXX

  • 22 Maart 2014 - 17:33

    Paula Geilvoet:

    super meid!!!!!

  • 22 Maart 2014 - 17:33

    Clara Henkes:

    Fijn dat je het kamperen zo leuk vindt, Marjo! Leuk dat je foto's toegevoegd hebt. Zo krijgen we meer een indruk van hoe je daar kampeert. En goed dat je het water 'overwonnen' hebt! Dan gaan we binnenkort naar het Bernisse Strand om dat water ook te overwinnen ;)
    Heel veel plezier morgen in het national park! Kijk goed uit voor die gevaarlijke beestjes en maak heel veel foto's! Heel veel liefs

  • 22 Maart 2014 - 17:36

    Monique:

    Leuk om te lezen Marjoleine. Genieten we hier in Nederland een beetje met je mee. Het lijken wel collumns. Ik wacht alweer op de volgende..

  • 22 Maart 2014 - 17:37

    Otto Van Roon:

    Een eche zuid afrikaanse lijk he meid wat ben je al bruin. Je hebt het ergnaar je zin zie fijn.
    Jean is erg aardig leuk voor je je nieuwe nicht. Hoe heb je gezwommen? Valt de man van jean me? Hoe heethij? Jammer dat je morgen niet op safari gaat maar je moet maar denken wat in het vat zit verzuurt niet. Je moet wel vaker schrijver hoor we zitten gewoon elke dag te kijken of je al op intinternet bent met een nieuw verhaal. Geniet en tot de volgende keer. Dag meisje

  • 22 Maart 2014 - 18:20

    Martine Van Roon:

    Zo leuk om je blog te lezen! Heerlijk dat je zo geniet! Het ziet er allemaal zo mooi uit. Het ia een prachtig land! Je doet wel heel veel indrukken op! Straks allemaal mooie foto's als herinnering. Geniet er heerlijk van! Wij genieten zo lekker met je mee! Heel veel plezier verder en tot je volgende blog!

  • 23 Maart 2014 - 22:33

    Laurens:

    Hey buufffie
    Onderweg naar mijn werk lees ik je blog. Wat een ervaringen allemaal
    weer. Jouw trip kan niet meer stuk. Wil je nog wel weg daar? Geniet nog die laatste 1w dgn. Hier mis je niets hoor. Groetjes clau, lau, en kids xx

Tags: South africa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Swellendam

Zuid Afrika

Van 13 maart tot 7 april ga ik naar Zuid-Afrika!

Recente Reisverslagen:

08 April 2014

Back at home

04 April 2014

Time flies..

30 Maart 2014

Back on track

27 Maart 2014

14 days in Afrika

27 Maart 2014

14 days in Afrika
Marjoleine

Actief sinds 07 Maart 2014
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 6630

Voorgaande reizen:

13 Maart 2014 - 07 April 2014

Zuid Afrika

Landen bezocht: