Kaapstad en kamperen - Reisverslag uit Swellendam, Zuid-Afrika van Marjoleine Roon - WaarBenJij.nu Kaapstad en kamperen - Reisverslag uit Swellendam, Zuid-Afrika van Marjoleine Roon - WaarBenJij.nu

Kaapstad en kamperen

Door: Marjoleine van Roon

Blijf op de hoogte en volg Marjoleine

18 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Swellendam

Jaja weer een nieuw verslagje! Zondag zijn we naar Kaapstad geweest. Ik stond vroeg op, om 6:45u en rond 8 uur reden we weg richting Kaapstad. Eenmaal in Kaapstad aangekomen, gaan Rennie en ik de Tafelberg op. We gaan omhoog met een soort kabelbaan en boven is het uitzicht echt suuuper mooi. In de verte ligt Robbeneiland waar Nelson Mandela gevangen heeft gezeten, wat ook heel indrukwekkend is om te zien. Bovenop de Tafelberg is het veeeel groter dan ik had verwacht, je zou er bijna een hele wandelroute op kunnen lopen ;-)

Als we weer beneden zijn, rijden we met de auto langs de kust en ook langs het hele bekende en mooie strand 'Camps Bay' het ziet er heel chill uit maar helaas word het water in de Atlantische Oceaan bijna nooit warmer dan 15 graden.

Dan parkeren we de auto en gaan we winkelen in het V&A Waterfront, dit is een suoer gave buurt bij de haven. Op straat klinkt jazz muziek en overal zijn leuke winkels met o.a. typisch Afrikaanse kunst en souvenirs. Maar bijv ook een Apple store, dus echt van alles!

Gisteren hadden we een rustig dagje en ben ik met Rennie op stap geweest in Somerset West. We hebben wat gewinkeld en het was heel gezellig. Wat heel frappant is hier, is dat je niks zelf hoeft te doen. Je boodschappen worden in een tasje gedaan bij de kassa en er word gelet op je auto als je hem hebt geparkeerd. Wat dan wel weer jammer is, is dat er alleen 'donkere' mensen zijn die dit werk doen. Ook worden de wegen schoon gemaakt, omdat er soms vanaf de bergen stenen kunnen vallen die worde verschoven door de apen. Maar ook dit doen donkere mensen.

Ook zijn we door de sloppenbuurten gekomen, hier zitten mensen langs de straat en lopen kinderen over de weg. Sommige vrouwen lopen urenlang in de brandende zon op zoek naar eten of takken om te stoken. Ik vind het best shocking!

Op het moment dat ik dit schrijf zit ik in het 'Bontebok Park', dit is een national park en hier leven o.a bokken en zebra's. We kamperen hier (wat ik nog nooit gedaan heb) en ik slaap in een tentje. hahaha. Je bent wel heerlijk een met de natuur. Vanmiddag toen we hier aankwamen lag er gelijk al een cobra op de weg, dus dat was een heel leuk begin. (Not)

Gelukkig is het terrein waar we kamperen mooi schoon en met kort gras zodat er geen wilde dieren in verscholen kunnen zitten.

Zometeen ga ik naar het toiletgebouw om een douche te nemen, en daarna ga ik heerlijk slapen in mijn tentje maar stiekem verlang ik ook wel weer naar mijn eigen bedje in Heenvliet. Maar ik probeer heel erg te genieten van mijn tijd hier.

XXX


  • 18 Maart 2014 - 19:51

    Martine Van Roon:

    Heerlijk om al je belevenissen te lezen! Zo zijn we er toch een beetje bij! Echt heel leuk! We merken wel dat j geniet. Dua ga zo door! Slaap lekker in jw tentje. Tot horens! Xxxxxxxx

  • 18 Maart 2014 - 19:57

    Otto Van Roon:

    Wat je meemaakt he. Geniet ervan en verbaas je over de ongelijkheid van zwart en wit. Misschien kun je wat eraan doen? Geniet van het kamperen en geniet van alle dingen die je ziet. Hierna ga je de tuinroute rijden he? Zal wel mooie zijn. Ik ben blij dat je het naar je zin hebt en denk erin je bent zo weer terug. Geniet ervan!!!!!

  • 18 Maart 2014 - 20:38

    Susanne:

    Hihi Marjo echt leuk om te lezen! Echt vet om te camperen in zo'n park (: veel plezier nog!

  • 19 Maart 2014 - 08:58

    Paula Geilvoet:

    genieten maar meid

  • 19 Maart 2014 - 11:06

    Carla De Lelij:

    Hè Marjoleine,
    Leuk om je reisverslagen te lezen,het zal daar wel supermooi zijn en dat zien we ook op de foto`s.
    Heb je al veel foto`s gemaakt? Kan je als je terug bent een mooi fotoboek van maken heb je altijd een mooie herinnering aan deze reis.
    Maar dat daar dus het verschil tussen blanken en donkere mensen dan nog zo groot is,dat is eigenlijk erg.
    Dan moet je maar denken dat het hier Nederland dan eigenlijk allemaal goed is geregeld.
    Ik begreep van je vader dat Rennie skype heeft,Tessa heeft het ook op haar laptop dus ik zei al tegen Tessa we moeten het van de week eens proberen of we contact met jullie kunnen krijgen.
    Ga genieten van het kamperen en kijk uit voor slangen en andere enge beesten en maak ook heel veel foto`s.
    Wij kijken uit naar je volgende verslag en naar de foto`s.
    Doe Rennie en Keith de groetjes van ons.
    En voor jou genieten en heel veel groetjes ook van Kees,Tessa en Lindy,

    Groetjes,
    Carla.

  • 22 Maart 2014 - 10:39

    Otto:

    Wanneer komt er een volgende stukje ? Volgens ons vergeet je ons of niet??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Swellendam

Zuid Afrika

Van 13 maart tot 7 april ga ik naar Zuid-Afrika!

Recente Reisverslagen:

08 April 2014

Back at home

04 April 2014

Time flies..

30 Maart 2014

Back on track

27 Maart 2014

14 days in Afrika

27 Maart 2014

14 days in Afrika
Marjoleine

Actief sinds 07 Maart 2014
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 6624

Voorgaande reizen:

13 Maart 2014 - 07 April 2014

Zuid Afrika

Landen bezocht: